måndag 9 juli 2012

Vindicate This! - Hard Feelings (Ian Rush Records/Norrlandsshit Records/Turist i Tillvaron - Ep)

Nu har jag äntligen fått tummen ur. Jag ska inleda med att be om ursäkt till bandet som förtjänar sin reklam för att det tagit mig en sån jävla tid. Det har helt enkelt inte blivit så mycket datortid på senaste. 

Till skivan alltså: När jag först hörde smakprov på internet så var jag måttligt imponerad, vilket jag tyckte var synd då jag verkligen gillar bandets fullängdare, Stronger Than Yesterday. När jag väl fick hem den här stiligt inslagna plastbiten så fortsatte jag att vara tveksam ett tag, men för varje lyssning (och speciellt när det blev på fest istället för bara recensionslyssningar) så växte den. A-sidan vinner över B-sidan med två refrängstarka dängor i samma långsamma tempo som är typiskt för Vindicate This!. Om man ska nämna något liknande band så blir det första jag tänker på The Templars. B-sidan känns ännu lågsammare och det tycker jag den förlorar på. Det är långsam musik, vilket inte är dåligt i sig, men det blir nästan lite väl påtagligt i sista låten, Always on the same side (som förutom tempot är en bra, också refrängstark, låt). Bäst på skivan är inledande spåret, Another Set of Rules som är helt ösig, trots tempot. Alla som är det minsta intresserade av punk spelad av skinheads (åtminstone 3/4 av bandet?) på ett skinheadaktigt vis bör snarast beställa ett ex eller två.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar