torsdag 28 november 2013

Psykbryt + SST på Antisocial, Factum på Disloated, Honnör SS, Sex Dwarf + Avskum på Kronstadt

Jag slår helt fräckt ihop tre gig i samma rapport.

Factum

Klubb Antisocial gick alltså från Broder Tuck till Jameson - Bunker Bar denna gång. Lokalen är helt ok och redan hem för många punkintresserade på helgerna. Det kom en hel del folk och trots det märkliga ljudet, där sången hördes lysande i vissa delar av lokalen, och inte alls i andra, så gick det bra.


Psykbryt körde på sin melodiösa gatupunk (som folk fortfarande envisas med att kalla trall) och levererade liksom övriga gånger jag har sett dem. Inga överraskningar, men ett säkert kort. Strindberg Som Tortyr gjorde alltså come-back till klubben, och det med bravur. Det var riktigt bra och jag ser mycket fram emot eventuella skivsläpp.
Honnör SS



Hos Dislocated, på Broder Tuck, spelade ett trallpunkband som faktiskt låter trall: Factum från Kalmar. De gjorde defenitivt intryck. Musiken var bra, bandmedlemmarna var tuffa på ett kaske inte helt självklart vis och det var kul att se ett trallband som inte låter som alla andra, men som fortfarande låter trall.

Nu börjar vi närma oss nutid. På The Liffey i Gamla Stan spelade Honnör SS, Sex Dwarf och Avskum kvällen innan Sham 69, under Klubb Kronstadts flagg. Ljudet var inte lysande, ekonomin var inte lysande och humöret var inte lysande. Men det gick bra ändå. Honnör SS inledde och lät bra - kängpunk helt enkelt. Sex Dwarf var inte så imponerande utan lät mest som skrammel, och inte på ett bra vis. Jag ska ge dem en till chans när jag är piggare. Avskum gjorde enligt hörsägen sin sista spelning i Skandinavien och jag tycker att det var ett helt ok avslut. Det fattades ett gäng ansikten som jag trodde skulle vara där för en sån sak, men ändå var det mycket folk och en angenäm afton i stort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar