måndag 5 maj 2014

Skumdum - Traveller Anthems (Cd - Bells On Records)

Den här skivan släpptes sent 2013 av Bells On Records och är resultatet av de 20 år som Skumdum har existerat (2013) och låtar från de tio singlar som släpptes samma år. Jag har aldrig varit insatt i Skumdum men känner till dem och har hört någon låt här och där. Mitt minne verkar svika mig dock, eller så har bandet utvecklats (?) sedan jag hörde dem sist. För mig låter det rakt igenom som amerikansk skatepunk i stil med Offspring när det är sämre och NOFX när det är lite bättre. Det är kompetent och välproducerat och här och där finns det lite snygga melodier men som helhet är det mest samma sak i en mindre evighet med denna 14-spårsskiva. Take Our Place sticker ut en aning och på Shine så gästsjungs det av Sofie Hällgren och den låten inleds ganska bra. Jag tycker jag säger det här jämt: Den här skivan är inte mitt kärl av dryck, men tilltalar säkert andra som gillar liknande saker då det är kompetent och blabla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar