måndag 5 maj 2014

Tear Them Down - Their Fault, Our Problem (Cd - Plunk Records)

Det här bandet känner jag inte till innan jag får hem den här skivan, så det kunde verkligen ha låtit hur som helst. Det börjar melodiöst och svängigt, lite Guitar Gangsters under första låten (vilket så klart går hem här). Det fortsätter med melodiös streetpunk med influenser av Dropkick Murphy's och andra amerikaner som vill kanske vill vara irländare. Därefter blandas även band som Bad Religion, Green Day och Against Me! in i ekvationen och resultatet är varierat. Oh, The Irony är t.ex. en ganska dålig låt, som Against Me! skulle vara stolta över men efter det följer I'm Dead som är en hårdare låt och som svänger rätt bra och denna följs upp av Punk Rock Love som, bortsett från refrängen som inte gör låten rättvis, är en bra dänga (även fast jag skulle vilja läsa texten till den). De sista låtarna har ett jämnare sound, som låter lite mer som första delen av skivan. Den här skivan är ganska bra om än inte nyskapande, och även om jag verkligen inte skulle ha något emot det, så brinner jag inte direkt av iver av att höra mer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar