tisdag 11 november 2014

Låt Dom Hata Oss - Snackar Skit Om Mig Själv Med Mig Själv (Ep - DIY)

Den här skivan släpptes i april och bjöd då på tre nya låtar och tre nyinspelningar på äldre låtar. Det handlar om hat, humor, DIY och snabb, förbannad hardcore utan krusiduller. Låt Dom Hata Oss känns ärliga och fyndiga med sina texter - som är på svenska, vilket får det hela att låta lite extra trevligt - och jag ångrar att jag inte har lyssnat igenom det här tidigare, för det är riktigt bra! Ludde (sångaren) sjunger med en desperation som för mina tankar till Baltzer från bl.a. Second Thought - och det är jävligt coolt. Musiken är välspelad, rakt på och hård och ljudet på skivan är skitigt och riktigt bra. Ni som är ännu segare än vad jag är, men har något slags intresse för HC, kolla genast upp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar