tisdag 22 oktober 2013

Knark + Dirty Deadbeats @Snövit (Club Probation) 2013-10-04

Tillbaks till Snövit. Det var ett tag sen. Som alternativ till den här kvällens reggaeklubb på Bonden så valde jag och en handfull andra att istället se på lite punk. Det enda vettiga alternativet kan man tycka. Det var Dirty Deadbeats och Knark som spelade. 

Dirty Deadbeats lirar någon slags streetpunk med lite hc-inslag, på ett ganska amerikanskt vis. Det är bra och tight även om det inte ser ut att vara mycket till energi på scenen och sångarens monotona sångstil får ibland låtarna att gå in i varandra så att de snabbt glöms bort. De framförde bland andra både Anarchy To The Nation och War. Jag tycker att både ni och jag ska se dem nästa gång de spelar.


Knark gjorde en riktigt bra spelning. Kanske för att jag var lite utsvulten gällande spelningar just då, eller för att de faktiskt var grymma. Det är av den något hårdare skolan, jämfört med föregående band, och på svenska där Dirty Deadbeats kör på engelska. Jag har sett Knark någon gång förut och det var samma då som nu; hård svensk punk mellan Missbrukarna och tidiga Discharge. Det är bra medicin för punksjälen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar