torsdag 31 oktober 2013

On The Job + F.A.V.L. @Broder Tuck (Klubb Antisocial) 2013-10-04

Efter typ sex lyckade kvällar på Skål! var Klubb Antisocial tvugna att hitta ny lokal på grund av ägarbyte. Det blev en temporär flytt till Broder Tuck där det för kvällen serverades Oi! från Karlskrona och Viterbo/Tuscania i Italien. 

1/2 stulna bilder
Förutom lite krångel med ljudet och den idiotiska pelaren som står mitt i rummet, framför scenen, var det en lyckad kväll. Båda banden levererade bra låtar med ok ljud. On The Job som spelade först var bättre än vad jag mindes och inledde med This Is Me, fortsatte med lite mellanrum med den tidiga hiten (från första demon?) Ready To Riot. Vi fick också höra t.ex. Hippies och 1680.

2/2 stulna bilder - Med Robban på sång
Jag hade ganska låga förväntningar på F.A.V.L. faktiskt, då denna typ av Oi! vanligtvis inte tilltalar mig mer än så att det är helt ok bakgrundsmusik. Tji fick jag och blev omkullblåst av hur bra det var. Kanske var det alkoholen och det faktum att det var ett gäng jävligt trevliga lirare som fick mig över så absolut på deras sida, men troligtvis inte helt och hållet. Förutom sina egna hårda men hyfsat melodiösa låtar körde de bland annat en cover på Motörheads Ace Of Spades och Gatans Lag - Hata Folk. Under den senare gästades scenen även av Robban från bland annat Agent Bulldogg och Antipati, då han behärskade svenskan lite bättre än övriga inblandade.



Det var en fenomenal kväll kort och gott.

Jag kollade nu hade hade bara tre skitdåliga bilder på F.A.V.L. och inte en enda på On The Job. Så jag stal två bilder på förstnämnda, det var allt jag hittade. Dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar