måndag 6 maj 2013

Charta 77 + Subhumans @Kafé 44 (2013-05-02)

Det här blev en liten start i torsdags, innan en resa till Norrköping togs vid, och jag inledde alltså då ett tredagarskalas som jag fortfarande känner av i kropp och själ. Men banden och sällskapet var bra.

Det var en ung publik, vilket i sig är bra då det innebär att det finns tillväxt till scenen, men där det var ingen större grupp av en närmare bekanta på plats. 

Subhumans började spela och Dick (sångaren) var lika snygg som senast jag såg dem på 44an 2009. På bas var det inhopp från Jay (Chaos Uk) den här kvällen för att originalbasisten för tillfället genomgår en utbildning till att bli taxichaufför, men annars var det originaluppsättning. Båda favoriterna Religious War och Subvert City spelades och därtill en mängd skitbra låtar, men jag är inte bra på deras titlar får jag erkänna. 



Charta 77 började när jag drack öl och jag missade Kungarna af Stan som var det jag helst av allt ville se men det blev en hel del riktigt bra låtar ändå. Vi vandrade till exempel in till Herrarna i Sandlådan och fick senare se, bland annat, När Världssamvetet Tog Semester, Grisfesten, En Del Mornar, Lilla Björn och Lilla Tiger och Vykort Från Rio


44an är kul och kanske den enda scenen i Stockholm som regelbundet sätter upp punkspelningar utan åldersgräns och även att de på senaste har låtit kinnskalalrna vara med att leka, med t.ex. Agent Bulldogg på scen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar