måndag 27 maj 2013

Pretty Shitty Town 10-årsfest @Thai House

Ett till försenat inlägg. Så blir det ibland...

Dödsångest
På grund av saker som hänt förut, och självklart det faktum att detta snarare var ett firande än en regelrätt spelning, hade man försökt reglera flödet av besökare genom inbjudningar på facebook etc. Trots detta så fanns det rötägg på plats som gjorde kvällen till en delvis trist upplevelse för några andra besökare. På det stora hela var det ändå en riktigt trevlig kväll.

Nu har jag dragit ut på det här så länge så jag minns inte vilken ordning banden spelade i, men detta är vad jag tyckte:

Agent Bulldogg
Dödsångest gjorde ett bra gig kantat av tramsiga kommentarer från sångaren. Bandet är väl inte helt seriöst men består av kompetenta musiker och sitter på några bra riff och refränger. Det blir väl till att se dem igen någon gång så får de en lite mer rättvis beskrivning.

London Diehards
Kombatants såg jag inte särskilt mycket av. På sätt och vis får jag en känsla av att de på kort tid har blivit hyfsat "stora", samtidigt som jag hört mycket kritik om deras debutalbum. I varje fall så tycker jag att de har en del bitar i en del låtar som är helt ok, men på det stora hela var det ingen sensation att se dem live igen.

Agent Bulldogg gjorde som vanligt ett bra gig med nya och gamla låtar. Inte den mest spännande låtlistan den här gången, men lite ska det väl varieras. En helt ny låt, Öga För Öga, spelades och den mötte alla förväntningar man kan ha på bandet.

Superyob
London Diehards var nog roligast att se då jag inte har sett dem förut. Även de presenterade en ny låt, Band Of Brothers. Ironiskt nog höll ett bråk på att utbryta under just den låten (som ni kanske kan lista ut vad den handlar om på titeln) men Tel (sångaren) klev då ner från scenen och särade på de inblandade och inget allvarligt hann hända innan det var löst.

Superyob var så klart grymma med en hit-späckad låtlista med mycket allsång till publikens stora glädje.

PST har gjort ännu ett grymt arrangemang och jag ser fram emot framtida gig.

1 kommentar:

  1. Ja det var nog tur att Tel gick ned ifrån scenen och lugnade ner det hela annars hade jag nog fått mig en rejäl högerkrok ifrån en viss adrenalin pumpad herre. Har aldrig förstått det där med att spela "machoman" på spelningar inom scenen, men det är väll så man är mest skinhead?

    SvaraRadera