onsdag 24 april 2013

Headons - På Svenska (Rakt Åt Helvete Records - 7")

Jag har recenserat Headons förut, här. Det var på engelska den gången, och som titeln (som ju är återanvänd) säger om det här nya släppet så är det på svenska. Det drar igång med en av två låtar, för sjuan saknar etiketter och andra indikationer om vilken sida som är A och vilken sida som är 1, som de har valt att kalla dem. För mig blev det låten Allting först. Det lät genast mycket bättre än vad Threepointfive gjorde (som jag ändå tyckte var ok). Jag tänkter på Troublemakers med lite hardcore-vibbar och pricksäkra körer som är precis där de ska vara. Nästa låt är Nej som håller måttet med körerna men också vad melodi i arrangemang gäller. Den här refrängen har lite mer hit-potential så att säga, och är lite mer poppig i sitt arr. En trevlig bit. På andra sidan (Sida 1) är Sjukdomssäng, som handlar om Alliansens politik (tror jag). Den låter lite mer juvenil, lite enklare, men det är ingen dålig grej. Lite hc-element står att finna även här. 

Skivan är kort och gott bra. Nej är bäst. Alla som gillade föregående släpp borde gilla det här och de som inte gillade det borde ge den här sjuan en chans. Men den har ett svårt fult omslag.


Den här skivan släpps officiellt 27/4, så om några få dagar kan du beställa ditt eget ex. Det är värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar